.the longer your hide your feelings for someone, the harder your fall for that individual.

Monday, 28 January 2013


Tahukah Anda ada 5 sebab Vitamin Anda Tidak Berkesan

1. Tak suka minum Air Putih 

Inilah masalahnya ramai yang ada masalah untuk amalkan minum air putih tetapi lebih suka yang bewarna dan berperisa.  


TAHUKAH ANDA?  

Air yang manis boleh meningkatkan kepekatan darah serta menyebabkan kegemukan. 

SARANAN:  Saya sarankan amalkanlah banyak minum air putih apabila mengamalkan pengambilan vitamin supaya penyerapan vitamin oleh tubuh berlaku dengan lebih baik.  

2. Makan vitamin secara banyak sekaligus pada satu masa.  
Saya tahu anda suka makan vitamin tapi pandai-pandailah aturkan@boleh tanya Perunding Kesihatan Vitamin Anda ..saya bagi contoh macam makan ubatlah..anda patuh jer saranan doktor kan contonya 1 biji 3 kali sehari (anda patuh dgn arahannya kan)

TAHUKAH ANDA?

Apabila anda makan semua vitamin secara sekaligus, ini meningkatkan kepekatan darah kita hanya pada masa-masa tertentu. Ramai yang suka amalkan ini apabila waktu hendak tidur sedangkan pada masa selepas itu kita akan kurang minum air.
 

SARANAN

Lepas nie cubalah agih-agihkan pengambilan vitamin anda mengikut kesesuaian dan keperluan anda agar kepekatan darah tidak meningkat secara mendadak pada satu satu masa. Ini juga membantu agar buah pinggang tidak terlalu dibebani pada satu satu masa tertentu sahaja.
 

3. Elakkan pengambilan vitamin bersama ubat.
 

Sekiranya anda dalam pemantauan doktor atas masalah kesihatan, elakkan mengambil ubat secara serentak dengan pengambilan vitamin .
 

TAHUKAH ANDA ?

Ini kerana kesannya akan menyebabkan darah bercelaru dan tidak dapat menyerap vitamin dengan baik.
 

SARANAN

Cuba sediakan jadual, sekiranya selepas makan pagi anda mengambil ubat doktor maka anda boleh amalkan vitamin pada waktu tengahari atau malam. Namun sekiranya anda perlu makan ubat secara berturutan, pagi dan petang, maka amalkan vitamin selepas 1-2 jam selepas pengambilan ubat doktor.
 

4. Kurangkan pengambilan kafien dalam diet harian.
 

Haaaa ini yang tak best dengar nie kan..mana boleh tak minum Kopi rasa tak bertenaga untuk mula hari2 yang mencabar..
 

TAHUKAH ANDA ?
 

Sebenarnya pengambilan kafien boleh merosakkan vitamin yang sedia ada dalam badan. Maka pengambilan minum yang berkafien yang tinggi secara berterusan boleh membazirkan vitamin yang kita amalkan selama ini. Maka kita tidak akan mendapat kesan seperti yang diharapkan sama sekali disebabkan vitamin rosak disebabkan pengambilan kafien secara berterusan.

SARANAN:
 

Cubalah untuk kurangkan pengambilan kafien..contohnya kalau dulu minum 3 cawan sehari..kurangkan 1 cawan sehari..kemudian perlahan2 anda akan terus melupakan minuman kesanyangan anda itu..

5. Makan Vitamin Tanpa Ilmu Yang Betul
 

Makan Vitamin mesti tahu caranya kerana ada sesetengah vitamin tidak boleh dimakan pada masa yang sama.
 

TAHUKAH ANDA ?
 

Kisahnya begini..
  a) Multivitamin yang lengkap dengan zat besi tidak boleh diambil bersama air susu, Ini kerana ia akan mengganggu penyerapan zat besi itu sendiri.  b) Vitamin E tidak boleh diambil bersama alfalfa kerana alfalfa boleh mengganggu penyerapan vitamin E oleh tubuh badan manusia. 


SARANAN:
 

Adalah penting sewaktu membuat keputusan membeli mesti mengambil kira Perkara Pertama iaitu
  -Vitamin Anda HALAL  -Vitamin Anda SELAMAT  -Vitamin Anda SEMULAJADI  -Vitamin Anda BERKESAN

Friday, 25 January 2013

To all my lovely customer,sila view my album di http://www.facebook.com/MutiaraShoppe

PRODUK VITAMIN E HERBA

PRODUK VITAMIN E HERBA
MANFAAT DAN KEGUNAANYA:-
-MEMUTIHKAN WAJAH
-MENGHILANGKAN BINTIK BINTIK HITAM 
-MENGHILANGKAN JERAWAT DAN BEKAS JERAWAT
-MENGECILKAN PORI PORI DI WAJAH
-MERATAKAN KULIT WAJAH
DALAM MASA 14HARI WAJAH AKAN PUTIH PINK DAN GLOOWING

P/S:-DALAM MASA RAWATAN TOLONG JANGAN CAMPUR DENGAN PRODUK LAIN ATAU BEDAK..DAN LIHAT HASILNYA DALAM MASA 1BULAN WAJAH AKAN PUTIH PINK DAN GLOOWING!!!!

ORDER:0122575850/PM
HARGA:-RM90.00 FREE POSTAGE S/M

Sila like my page at facebook

http://www.facebook.com/MutiaraShoppe

Borang pesanan

http://mutiarakiranashoppe.blogspot.com/p/borang-pesanan.html

Selamat Datang 



Mutiara Online shoppe menjual pelbagai koleksi pakaian wanita ,PMC n barangan kesihatan  
Cara Pembelian:
 1) Hantar PM (Private Message) ke 
http://www.facebook.com/MutiaraShoppe/sms 0122575850 atau email  rinaleesa@gmail.com,setelah berpuas hati dengan pilihan anda dan bersetuju untuk memesan 

2) Sila nyatakan Nama Penuh, Alamat, No.Telefon beserta No.Kod 
3) Penghantaran akan dibuat setelah wang dimasukkan ke dalam akaun 
4) Barang akan diposkan melalui (Pos Laju Malaysia)
 

Jika ada sebarang pertanyaan boleh PM/SMS saya: 0122575850

SYARAT_SYARAT PEMBELIAN
1. Boleh tak hantar barang dahulu, kemudian baru bayar? Kami hanya akan membuat penghantaran sekiranya bayaran telah diterima.
 2. Boleh tak hantar barang yang saya order secepat mungkin? Kami akan cuba sebaik mungkin untuk menghantar barang yang di order secepat mungkin selepas pembayaran dibuat. -(NEXT DAY AFTER CONFIRMATION PAYMENT RECEIVED,HARI BEKERJA SAHAJA, ISNIN_JUMAAT)
 3. Boleh tak saya nak booking baju/barang? Booking hanya dalam 24 jam sahaja. Keutamaan akan diberi pada yg bayar segera.
 4. Saya dah terima baju yang saya beli, tapi tak muat pula nak pakai. Boleh tak saya nak tukar? Harap maaf. Baju yang telah dijual TIDAK BOLEH DIPULANGKAN SEMULA dan DITUKAR. Jadi, periksa saiz baju yang telah dinyatakan sebelum membeli.
 6. Baju yang telah saya beli warnanya pudar dan saya yakin saya tak basuh baju tu dengan peluntur kain. Boleh tak pulangkan duit saya atau saya nak tukar baju lain? Harap maaf. Kami tidak boleh memulangkan wang anda atau menukar baju yg baru.
 7. Parcel yang telah saya terima koyak dan baju saya semua basah. Boleh tak saya nak duit saya balik? Kami memohon maaf kerana pihak kami tidak bertanggungjawab dengan kerosakan parcel semasa sesi penghantaran dan duit tidak akan dipulangkan kerana kami telah memastikan parcel berada dalam keadaan yang baik sebelum parcel tersebut dihantar.

UNTUK SEBARANG PEMBELIAN, SILA ISI BORANG PESANAN DI SEBELAH KANAN TQ! :) -

(Pesanan: Mohon untuk Isi hanya jika anda benar2 pasti hendak membeli (serious buyer) kerana bila dah isi borang, semua barang akan di pastikan stok dan jika ada akan dibungkus n ready for delivery..Saya ucapkan terima kasih atas kerjasama yang anda berikan)

Saturday, 19 January 2013

Salam perkenalan semua n terima kasih kerana sudi jenguk blog saya
Sila klik ke sebelah kanan yang ada tulis jualan,ada pelbagai barangan yang saya jual,antaranya baju2,PMC n barangan kesihatan

Happy shopping semua...........




Mineral Coffee-SEDAP N SIHAT~~~JOM SECAWAN~~~
kepada pengamal kolagen n vit c yg suka minum kopi
tp dah xbrani nak minum kopi gara2 takut khasiat kologen n vit c,diserap oleh kopi yg mngandungi kafein
Apa lg jom kita bertukar kepada kopi yg lebih sihat,yg xda kafein
xperlu dah risau n ssh ati lg pasal kafein serap khasiat vit c n kollagen yg di amalkan.............;)
Apa lg jom ramai2 kita bertukarr.............hehe
Jgn malu2,nak tau detail PM jer saya.
Jom like my page
http://www.facebook.com/MutiaraShoppe

Follow me at twitter
https://twitter.com/MutiaraShoppe