.the longer your hide your feelings for someone, the harder your fall for that individual.

Wednesday, 16 November 2016

Honey Skincare

[KESAN SEAWAL 5 HARI SAHAJA KULIT CANTIK DAN HALUS ]

● DULU MUKA PENUH JERAWAT DAN JERAGAT!! TAPI SEKARANG LICIN DAN MACAM KENE POLISH!!!
PRODUK PENJAGAAN WAJAH YANG BERKESAN 100%
Dari Bahan Semula jadi yang tidak membahayakan kulittt..

KENAPA HONEY SKINCARE NI HEBAT SGT??

✔ pencerahan
✔ Menghilangkan segala parut jerawat seawal 24 jam
✔ Merawat kulit yang rosak akibat pengelupasan
✔ Menghilangkan jeragat
✔ Menegangkan kulit wajah
✔ Menutup liang pori terbuka
✔ Melembapkan kulit wajah
✔ Mengurangkan minyak di wajah
.
7 SEBAB ANDA PERLU DAPATKAN HONEY SKINCARE

1-No EFFACT
2-BLACKHEAD hilang serta merta
3- JERAWAT terus kecut
4-PARUT JERAWAT hilang sepantas 24 jam
5-Kulit lebih CERAH SEKATA
6- Kulit CONFIRM SELEMBUT bayi
.
☞☞ WHATSAPP ke 0187844325
☞☞ WHATSAPP ke 0187844325










Monday, 24 October 2016

Honey Skincare






💖TESTIMONI💖

NAK CANTIK??
---------------------------------------
 XTAU PRODUK MANA YG BERKESAN!!

✔ Masalah utama kulit wanita adalah BERJERAWAT , BERJERAGAT dan tidak GLOWING (kusam/tidakbersinar/tidakberseri)

✔ ANDA ADA MASAALAH KULIT DIATAS?

✔ Hanya produk HONEY SKINCARE penyelesaiannya!!!

✔ Penat tau kalau pakai skincare tapi tak tau bila nak berkesan!

✔ Produk HONEY SKINCARE bukan produk janji manis dan hanya memerlukan 3minggu proses!!

✔ Kita boleh buang DUIT tapi BUKAN buang MASA

✔ Yang penting ready stock!!!

WhatsApp ke 0187844325
WhatsApp ke 0187844325
WhatsApp ke 0187844325

✔Jgn segan2 contact saya..
✔ Boleh text sebagai kawan2 jeee yer <3
✔ Tak perlu nak formal2 yer lovelies..
✔ JOM MILIKI KULIT CANTIK BERSAMA-SAMA!! See Ya

#honeyskincarekl
#cantikbagaikanbidadari
#honeyskincareviteherba
#honeyskincare
#honeyskin

Friday, 21 October 2016

Honey Skincare





Cantiknyaaaa.....berbeza sangat kan
Rugi klu tak nak cuba.....lulus KKM lak tu

HONEY SKINCARE EXCLUSIVE SET 5 IN 1

Kaya dengan bahan-bahan semulajadi dan bahan yang sangat efektif seperti ::
✔formula khas untuk merawat jerawat dan menghapuskan bakteria (agent pencegah jerawat)
✔ pati aloe vera, Vaseline,Alovera,kunyit dan ekstrak mentimun (agent melembap dan menegangkan kulit)

Kelebihan utama::
🔷mencerahkan dan memberi kesan pencerahan berganda dengan cepat
🔷 melambatkan penuaan (menegangkan kulit)
🔷 mengecilkan liang pori terbuka
🔷 100% anti jerawat
🔷 memudarkan kesan parut hitam
🔷 menghasilkan sel-sel baru (parut dalam dan berlubang)
🔷 menghilangkan bintik hitam daripada dalam lapisan kulit (jeragat)
🔷 menjadikan tona kulit sekata dan berseri
🔷 kaya dengan agent pelembap yang mampu melembabkan kulit secara semulajadi
🔷 tanpa pengelupasan

Telegram/whatsapss 0187844325

Saturday, 17 September 2016

Honey Skincare



[ FENOMENA SKINCARE TERLARIS DI INTERNET ]

KENAPA MASIH NAK TERUS GUNAKAN SKINCARE YANG TAK BERKESAN??? Jaminan kami....
Dapatkan Kulit putih licin gebu glowing dalam masa 7 hari !!!!
Dah penat mecuba pelbagai skincare tapi masih belum berjaya?
Serahkan kepada kami.

Kami mampu merawat masalah kulit wajah:
1. Jerawat
2. Jeragat
3. Kulit kusam
4. Pigmentasi
5. Bersisik

HONEY SKINCARE. . bukan sahaja MURAH malah sangat SELAMAT dan TAK MENGGELUPAS.
Produk kami telah terbukti berjaya merawat masalah kulit wajah yang dihadapi oleh ramai wanita pada masa kini. Usah risau.. Kepada yang mahu cuba produk HONEY SKINCARE boleh telegram/whatsapp
Ke 0187844325 sekarang.


#honeyskincare
#sayagunasayajual

Sunday, 11 September 2016

Honey Skincare





Tak sangka CANTIK macam ni!
Guna produk MURAH je pun!
.
Anda nak kulit
cantik macam ni ?
.
Dah lah MURAH , lulus kkm
dan selamat,
.
KULIT CERAH SEPANTAS 3 HARI..JERAWAT JERAGAT HILANG SEKELIP MATA
.
"Serius best guna HONEY SKINCARE ni..Habis semua parut hilang..Jerawat cepat sgt kecut..
HONEY SKINCARE dah buat sy jatuh cinta pandang pertama..Kulit sy makin cerah dan yg penting tak perlu mekap tebal lagi..
.
☞☞ WHATSAPP ke 0187844325
.
KENAPA HONEY VIT E NI HEBAT SGT??

✔ pencerahan
✔ Menghilangkan segala parut jerawat seawal 24 jam
✔ Merawat kulit yang rosak akibat pengelupasan
✔ Menghilangkan jeragat
✔ Menegangkan kulit wajah
✔ Menutup liang pori terbuka
✔ Melembapkan kulit wajah
✔ Mengurangkan minyak di wajah
.
7 SEBAB ANDA PERLU DAPATKAN HONEY VIT E
1-No EFFACT
2-BLACKHEAD hilang serta merta
3- JERAWAT terus kecut
4-PARUT JERAWAT hilang sepantas 24 jam
5-Kulit lebih CERAH SEKATA
6- Kulit CONFIRM SELEMBUT bayi
.
☞☞ WHATSAPP  ke 0187844325
☞☞ WHATSAPP  ke 0187844325

NAK CUBA??

www.wasap.my//60187844325www.wasap.my//60187844325

Thursday, 25 August 2016

Honey Skincare


Nak cantik cantik nak glowing glowing sempat lagi sis2 cantik adik2 Manis semua.
..
skincare hebat yg boleh selesaikan semua Masalah kulit dengan Pantas

Alhamdulillah testimoni pun Ramai kesan terbaik

KELEBIHAN PRODUK KAMI
IALAH MEMBANTU MENYELESAIKAN SEMUA MASALAH KULIT
-Jerawat
-Jeragat
-kulit kusam
-Tidak sekata
-Berminyak
-Parut Jerawat
-pori pori Terbuka

Kami sediakan pek percubaan untuk kepada sesiapa yg nak cuba produk yg HEBAT ini

🐝TRIAL RM79
🐝BASIC RM69
🐝EXC BESAR RM98
 
SABAH/SARAWAK TAMBAH RM12

WHATSAPP
0187844325
WHTSAPP
0187844325
WHATSAPP
0187844325















Tuesday, 9 August 2016

Honey Skincare









[ FENOMENA SKINCARE TERLARIS DI INTERNET ]

KENAPA MASIH NAK TERUS GUNAKAN SKINCARE YANG TAK BERKESAN??? Jaminan kami....
Dapatkan Kulit putih licin gebu glowing dalam masa 7 hari !!!!
Dah penat mecuba pelbagai skincare tapi masih belum berjaya?
Serahkan kepada kami.

Kami mampu merawat masalah kulit wajah:
1. Jerawat
2. Jeragat
3. Kulit kusam
4. Pigmentasi
5. Bersisik

HONEY SKINCARE. . bukan sahaja MURAH malah sangat SELAMAT dan TAK MENGGELUPAS.
Produk kami telah terbukti berjaya merawat masalah kulit wajah yang dihadapi oleh ramai wanita pada masa kini. Usah risau.. Kepada yang mahu cuba produk HONEY SKINCARE boleh telegram/whatsapp

  1. Ke 0187844325 
















Tuesday, 28 June 2016

Makeup untuk Fashion Show








Makeup untuk 4 model wanita dan 2 model lelaki untuk fesyen show di Selayang Mall pada Sabtu lepas





#fashionshow
#catwalk
#selayangmall
#25062016
















Sunday, 12 June 2016

HONEY SKINCARE


NAK CANTIK??
--------------------------------------- XTAU PRODUK MANA YG BERKESAN!!

 ✔ Masalah utama kulit wanita adalah BERJERAWAT , BERJERAGAT dan tidak GLOWING (kusam/tidakbersinar/tidakberseri)

✔ ANDA ADA MASALAH KULIT DIATAS?
✔ Hanya produk HONEY SKINCARE penyelesaiannya!!!
✔ Penat tau kalau pakai skincare tapi tak tau bila nak berkesan!
 ✔ Produk HONEY SKINCARE bukan produk janji manis dan hanya memerlukan 3minggu proses!!
✔ Kita boleh buang DUIT tapi BUKAN buang MASA
 ✔ Yang penting ready stock!!!

WhatsApp  ke 0187844325
WhatsApp  ke 0187844325
WhatsApp  ke 0187844325

✔Jgn segan2 contact saya..
✔ Boleh text sebagai kawan2 jeee yer <3
✔ Tak perlu nak formal2 yer lovelies..
✔ JOM MILIKI KULIT CANTIK BERSAMA-SAMA!! See Ya

#honeyskincarekl
#cantikbagaikanbidadari
#honeyskincareviteherba 
#honeyskincare 
#honeyskin
















Monday, 30 May 2016

Honey Skincare


Testimoni meletup dr my zumba sifu kakak Suhaili Yati Jamri
Cikgu kt ni sebelum ni ada masalah jeragat yg agak serius & juga kulit kusam
Berkat sabar nya dia amalkan set honey skincare ini hasilnya
Serius my cikgu bertambah2 ayu meletup gitu
Bangga nya rasa dpt cantikkan cikgu sendiri
Cikgu saya sudah anda bila lg, xkan nak tgk jer kut.....rugi xcuba tau
Tentiuuuu sifu....... lebiuuuuu

TERPAKSA!! TERPAKSA CANTIK!!!

✔ Masalah utama kulit wanita adalah BERJERAWAT , BERJERAGAT dan tidak GLOWING (kusam/tidakbersinar/tidakberseri)

✔ ANDA ADA MASAALAH KULIT DIATAS?

✔ Hanya produk HONEY SKINCARE penyelesaiannya!!!

✔ Penat tau kalau pakai skincare tapi tak tau bila nak berkesan!

✔ Produk HONEY SKINCARE bukan produk janji manis dan hanya memerlukan 3minggu proses!!

✔ Kita boleh buang DUIT tapi BUKAN buang MASA.



✔ Yang penting ready stock!!!

✔ MutiaraKirana contact no :

WhatsApp 0187844325
Whatsapp 0187844325
WhatsApp 0187844325

✔Jgn segan2 contact saya..
✔ Boleh text sebagai kawan2 jeee yer <3
✔ Tak perlu nak formal2 yer lovelies..
✔ JOM MILIKI KULIT CANTIK BERSAMA-SAMA!!

Harga
Trial pek rm79
Exclusive pek rm98
Basic set rm69






















Thursday, 31 December 2015

Makeup service

Beautiful girls

#touchbyme
#29122015
#noedit
#nofilter
#noeyebrowtrimmed

#ilovemakeup









Thursday, 24 December 2015

SET HONEY SKINCARE

NAK CANTIK??TP XTAU PRODUK MANA YG BERKESAN!!

✔ Masalah utama kulit wanita adalah BERJERAWAT , BERJERAGAT dan tidak GLOWING (kusam/tidak BERSINAR/tidak BERSERI)
✔ ANDA ADA MASAALAH KULIT DIATAS? 

✔ Hanya produk HONEY SKINCARE SAHAJA penyelesaiannya!!!

✔ Penat tau kalau pakai skincare tapi tak tau bila nak berkesan!

✔ Produk HONEY SKINCARE bukan produk janji manis dan hanya memerlukan 3minggu proses!!

✔ Kita boleh buang DUIT tapi BUKAN buang MASA 

✔ Yang penting ready stock!!!

WhatsApp ke 0187844325
WhatsApp ke 0187844325
WhatsApp ke 0187844325

✔Jgn segan2 contact saya..
✔ Boleh text sebagai kawan2 jeee yer <3
✔ Tak perlu nak formal2 yer lovelies.. 
✔ JOM MILIKI KULIT CANTIK BERSAMA-SAMA!! 



























Monday, 3 August 2015

Make up tunang




Make up tunang 02082015
Shiela-Ampang






Saturday, 27 June 2015

Serum honey skincare 24k gold


💟Kebaikan 24K Gold Serum Honey Vit E💟 ✔️1. 24 K emas tulen digunakan dalam serum ini untuk membantu membekalkan
dan mengekalkan colagen ke dalam kulit.
2. Membantu melindungi kulit dari kesan pencemaran habuk, debu dan
persekitaran yg tidak sihat.
3. Melindungi kulit dari dirosakkan oleh sinar uv
4. Membantu menghilangkan tompok-tompok hitam dan memberi kesan jangka panjang.
5. Membantu pengaliran darah
6. Membantu merawat kulit sensitif
7. Menghalang kedutan dan garis halus
8. Juga menegangkan kulit
9. Sesuai untuk mereka yang memasuki usia 30 tahun - 60 tahun kerana ia menolong melambatkan proses penuaan.
✔️Cara menggunakannya :
Sapukan ke kulit secara membulat dan menaik ke atas sehingga partikel-partikel emas itu serap ke dalam kulit dengan sepenuhnya.

www.wasap.my//60187844325

#honeyskincare

Rm28 10ml





Friday, 28 November 2014

Mekap nikah

Mekap pengantin

Mekap nikah 22/11/2014
Hasil sentuhan ku




























Friday, 24 October 2014

Set Honey Skincare

Hasil sehebat & setanding set TAB...
Tp lebih murah & berbaloi
Telah terbukti kesannya
Jika tidak percaya boleh la beli,cuba & buktikan sendiri

SET HONEY SKINCARE
Diadun dengan menggunakan bahan-bahan semulajadi seperti Collagen (bukan dari sumber haiwan), vaseline.ganoderma.mineral oil.kunyit.madu dan tumbuhan asli.

Tidak menggunakan bahan-bahan yang berbahaya seperti MERCURY dan HYDROQUINONE yang boleh menyebabkan kanser kulit dan kerengsaan jika penggunaan berpanjangan.

Kegunaan produk kecantikan yang mengandungi MERCURY atau HYDROQUINONE biasanya akan menyebabkan wajah menjadi merah dan bertambah merah apabila wajah terkena pancaran sinar matahari.

Tetapi, produk HONEY SKINCARE tidak demikian kerana ia diadun menggunakan bahan-bahan semulajadi secara profesional.
Kesemua produk HONEY SKINCARE sangat selamat untuk digunakan tanpa kesan sampingan dan sesuai untuk semua jenis kulit.

Wajah anda akan menjadi lebih bersinar, putih semulajadi, tidak berminyak & menjadi lebih tegang juga lembut seperti kulit bayi.

HONEY SKINCARE berupaya merawat masalah kulit berikut:

- masalah kulit BERJERAWAT
- masalah kulit BERMINYAK serta cenderung BERJERAWAT
- masalah warna kulit TIDAK SEKATA
- masalah kulit BERPORI BESAR
- masalah kulit KUSAM dan TIDAK BERSERI
- masalah JERAGAT (pigmentasi)
- garisan KEDUTAN dan kesan PENUAAN di wajah
- PARUT JERAWAT serta KETIDAKRATAAN kulit wajah
- SUNBURN : mengembalikan warna kulit asal lebih pantas dari biasa

Produk HONEY SKINCARE akan menjadikan kulit wajah anda :

- Bersih berseri tanpa noda-noda parut jerawat
- Warna kulit sekata
- Cerah, putih berseri serta bersinar semulajadi walaupun tanpa mekap
- Mengembalikan keanjalan kulit
- Meremajakan kulit
- Menghilangkan kesan-kesan PIGMENTASI serta JERAGAT
- Mengatasi masalah JERAWAT serta menghalangnya muncul kembali

Setiap set HONEY SKINCARE mengandungi :


Trial set
1-Beauty soap
2-Day Cream
3-Night Cream
4-Toner
5-Uv cream sunblock
Rm79

Set basic
1. Beauty Soap 25g
2. Day Cream 15g
3. Night Cream 15g
RM69

EXC SET
1-Beauty soap 25g
2-Day Cream 15g
3-Night Cream 15g
4-Toner 50ml
5-Uv cream sunblock 15g

Sabah/Sarawak tambah rm12

ADA DIJUAL BERASINGAN
*Toner 50ml
*Uv cream sunblock 15g
*Serum Gold 10ml
*Serum Apple 30ml
*Krim Jeragat 10g
*Krim Jerawat 10g
*Krim Siang 15g
*Krim malam 15g
*Sabun 25g











Thursday, 16 October 2014

Tips mekap


Solekan ringkas sesuai keadaan

Untuk tampak menarik dan sempurna, oleskan saja asas solekan pada wajah seperti bedak asas, pemerah pipi, celak, pembayang mata, maskara dan gincu.

Elakkan bersolek tebal kerana ia akan menyebabkan wajah kelihatan comot apabila berpeluh jika tidak tahu teknik sebenar, apatah lagi solekan dipakai sepanjang hari.
Namun, pastikan sebelum menyapu solekan pada wajah, pakai pelembap muka terlebih dulu bagi memastikan kulit tidak berkilat atau terlalu kering yang akan menjejaskan penampilan.

Solekan mata memainkan peranan penting untuk menjadikan wajah kelihatan berseri dan bermaya.


SAPU bedak kompak selepas mengenakan bedak asas.


“Teknik solekan yang betul harus sesuai dengan tema pakaian yang dipakai. Selain itu, ia juga harus mengikut keadaan cuaca, siang atau malam kerana tidak semua teknik solekan sesuai ditampilkan setiap masa.


“Lebih selamat jika mengenakan solekan sederhana dengan pemilihan warna pembayang mata yang mudah dipadankan dengan semua warna pakaian.

“Sebaiknya, pilih pembayang mata berwarna gelap atau keemasan yang boleh dipadankan dengan pelbagai rona baju digemari,” katanya.

Selain mudah, ia menjimatkan masa dan kos tanpa perlu bersusah payah membeli warna mengikut pakaian untuk tampil senada.

Jika mahukan kelainan pada warna gelap pembayang mata, gunakan rona hitam di bahagian bawah kelopak mata manakala di lapisan atasnya pula dengan ton biru.

Selepas itu, campurkan kedua-dua warna pembayang mata berkenaan menggunakan berus agar ia kelihatan rata dan tampak menarik.

Untuk mendapatkan solekan yang kekal lama selepas menggunakan bedak asas, basahkan span sedikit dan tekap pada bedak kompak sebelum disapu pada wajah.

Kemudian, sapu bedak kompak sekali lagi menggunakan span kering agar solekan kekal di wajah tanpa menyebabkannya comot. Lengkapkan solekan dengan sapuan pemerah pipi dan gincu mengikut jenis kulit agar tidak tampak keterlaluan pada penampilan.

Solekan yang mudah dan ringkas jika pandai diadun pasti menampilkan wajah anggun dan sempurna, apatah lagi perlu berada di bawah terik matahari.


Cara elak solekan cair ketika terdedah cuaca panas:

1. Pastikan kulit wajah sentiasa kering sebelum memulakan solekan. Elakkan memakai solekan apabila wajah basah selepas mandi. Keringkan air dengan cara mengelap atau biarkan ia kering dengan sendiri.

2. Jangan bersolek terlebih dulu jika ada tugasan atau aktiviti lain yang belum diselesaikan seperti bersarapan, minum air atau menggosok baju. Ia bagi mengelakkan solekan menjadi comot dan sia-sia kerana perlu diperkemas semula.

3. Sapukan lembapan pada wajah sebelum mengenakan alat solekan bagi memastikan ia kekal lama, kelihatan segar dan tidak kering.

4. Bagi mereka yang memiliki wajah berminyak, sebaiknya pilih pelembap daripada jenis losen atau gel yang boleh meresap minyak berbanding krim.

5. Pilihan bedak asas debu lebih baik jika terpaksa berhadapan dengan cuaca panas berbanding jenis cecair kerana ia mudah luntur dan berkilau disebabkan kandungan minyaknya yang tinggi.

6. Elakkan menyapu bedak asas terlalu tebal bagi menutup cela pada wajah sehingga kelihatan seperti memakai topeng muka. Gunakan berus atau span sesuai bagi meratakan bedak asas agar sapuan lebih rata dan nipis.

7. Elak menyapu bedak asas pada seluruh wajah kerana hanya sesetengah orang saja yang perlukannya. Sebaiknya, sapu di bahagian kulit yang mempunyai masalah tidak sekata seperti di bahagian hidung.

Untuk kesan sapuan tampak semula jadi, pilih bedak asas jenis lutsinar dan bertekstur ringan.





Monday, 25 August 2014

Cara pakai set honey skincare yg betul


Monday, 4 August 2014

Set honey skincare

HONEY SKINCARE berupaya merawat masalah kulit berikut:
- masalah kulit BERJERAWAT
- masalah kulit BERMINYAK serta cenderung BERJERAWAT
- masalah warna kulit TIDAK SEKATA
- masalah kulit BERPORI BESAR
- masalah kulit KUSAM dan TIDAK BERSERI
- masalah JERAGAT (pigmentasi)
- garisan KEDUTAN dan kesan PENUAAN di wajah
- PARUT JERAWAT serta KETIDAKRATAAN kulit wajah
- SUNBURN : mengembalikan warna kulit asal lebih pantas dari biasa


  





















Sunday, 3 August 2014

Pentingnya air dalam kehidupan seharian

KEBAIKAN MINUM AIR PUTIH -MINERAL- ( 3 Liter wajib for me setiap hari )

Berikut 8 sebab yang ingin saya kongsikan kepada anda semua tentang kebaikan minum air putih.

1. Menguruskan badan

Khabar gembira buat para wanita yang tengah berdiet. Air putih tidak mengandungi kalori, gula ataupun lemak dan ini ternyata mampu mengurangkan berat badan kita.

2. Meningkatkan kesuburan

Air putih dapat menghasilkan hormon testosteron pada kaum Adam serta hormon estrogen pada kaum Hawa.

3. Melancarkan sistem pencernaan

Minum air putih dalam kuantiti lapan gelas setiap hari akan melancarkan sistem pencernaan. Ia dapat menghindarkan dari mendapat sembelit malah pembakaran kalori juga akan berjalan dengan efisien.

4. Melambatkan proses pertumbuhan zat yang menyebabkan kanser

Air putih bukan saja melambatkan pertumbuhan zat penyebab kanser malah ia juga dapat membantu mencegah penyakit hati dan ginjal.

5. Perawatan kecantikan

Kekurangan pengambilan air putih menyebabkan tubuh menghadapi kesulitan untuk menyerap air, sekaligus mengakibatkan kulit kering dan berkerut.

6. Tubuh lebih segar dan sihat

Khasiat air putih bukan sekadar untuk membersihkan tubuh saja tapi juga sebagai zat yang sangat diperlukan tubuh. Kita mungkin dapat bertahan bila tidak makan beberapa hari namun tidak mungkin dapat bertahan jika tidak minum air. Ini kerana air merupakan bahagian terbesar dalam komposisi tubuh manusia.

7. Menyihatkan jantung

Air putih juga diyakini dapat menyembuhkan penyakit jantung. Bahkan pada saat ini juga sudah banyak perubatan altenatif yang memanfaatkan penggunaan air putih.

8. Ubat kepada penyakit strok

Air putih tidak hanya digunakan untuk mengubati berbagai penyakit kulit, namun sangat efektif untuk mengubati penyakit lumpuh. Ini kerana air dapat membantu memperkuatkan kembali otot-otot dan ligamen serta melancarkan sistem peredaran darah dan sistem pernafasan.

Itulah khasiat dan kebaikan air putih ini atau lebih di kenali air masak atau air kosong. Tapi jangan lupa pula, jika minum air terlalu banyak juga bileh menyebabkan keracunan air dengan cepat. Keracunan air terjadi apabila air mengurangkan tahap ‘sodium’ di dalam saluran darah dan menyebabkan ketidakseimbangan air dalam otak.


SEBAB PERLU MINUM AIR MASAK

Air tidak dinafikan merupakan sebatian kimia yang paling penting di atas muka bumi. Ia merupakan tunjang kepada kehidupan dan tidak keterlaluan jika kita menyebut, “jika tiada air, maka tiadalah kehidupan”. Ia juga merupakan faktor utama mengapa bumi terpilih di antara planet-planet yang lain sebagai kediaman mutlak untuk semua jenis hidupan, memandangkan bumi adalah antara planet yang terlembab dan kaya dengan air. 70.9% permukaan bumi adalah air.

Sejarah juga telah menunjukkan, terbentuknya tamadun-tamadun besar adalah disebabkan oleh air. Wujudnya tamadun Mesapotamia adalah disebabkan wujudnya Sungai Tigris, manakala hidupnya tamadun Mesir kuno adalah disebabkan hidupnya Sungai Nil yang sentiasa mengalir sepanjang tahun tanpa henti. Ia merupakan asas keperluan nombor satu manusia! Kita mungkin boleh hidup selama sebulan tanpa makanan, tetapi tanpa air, kita mungkin akan mati tak sampai seminggu!

Pemilihan air juga adalah penting untuk memastikan kita mendapat 100% manfaat daripadanya. Menyuruh seseorang itu untuk minum air bukan bererti seseorang itu perlu minum teh tarik, kopi tarik, atau segala jenis minuman yang manis-manis. Tetapi seeloknya, dapatkan air yang nampak lebih asli seperti air, nampak rupa fizikalnya seperti air, dan rasanya juga seperti air. Air apakah itu? Tentulah ianya “Air Masak” atau sesetengah memanggilnya “Air Kosong”.

* Terdapat beberapa sebab mengapa anda harus minum air kosong dengan secukupnya >>>>>>>

1. 60% badan manusia adalah air Manusia memerlukan sekurang-kurangnya 3 liter air setiap hari. Air amat penting untuk tubuh kerana tekanan darah akan lebih konsisten sekaligus membuatkan jantung berfungsi dengan lebih konsisten. Air juga berfungsi untuk membawa keluar semua toksin/kekotoran yang terhasil dalam tubuh manusia (dikeluarkan menerusi peluh dan air kencing).

2. Sifar Kalori Tiada sebab untuk anda tidak mahu minum air masak kerana ia langsung tidak mengandungi sebarang kalori.

3. Sumber Alkaline termurah Kebanyakkan makanan yang diambil seperti nasi, kentang, manisan, makanan yang berlemak, dan protein adalah bersifat acidic. Kehadiran air masak yang bersifat sedikit alkaline semestinya akan meneutralkan kembali pH makanan yang diambil.

4. Memantapkan metabolisma Mengambil air masak selepas makan membantu melancarkan lagi sistem penghadaman, sekaligus meningkatkan proses pembebasan tenaga.

5. Pelarut nutrien Vitamin larut air seperti B kompleks dan Vitamin C memerlukan air sebagai pelarut. Air juga merupakan medium utama yang membawa semua nutrien seperti ini ke seluruh anggota badan yang memerlukan.

6. Mengurangkan risiko penyakit jantung Satu kajian selama enam tahun pada tahun 2002 oleh American Journal of Epidemiology mendapati mereka yang minum lebih daripada 5 gelas air sehari adalah 41% kurang berisiko meninggal dunia akibat serangan jantung.

7. Mengurangkan risiko kanser Pengambilan jumlah air yang mencukupi juga telah menunjukkan mampu untuk mengurangkan risiko kanser usus sebanyak 45% dan risiko kanser pundi kencing sebanyak 50%. Ia juga berpotensi untuk mengurangkan risiko kanser payudara.

8. Melembutkan kulit secara semulajadi Air amat penting dalam membantu sel-sel badan menjadi segah. Ini tidak terkecuali sel kulit manusia yang semestinya memerlukan lemak dan air yang mencukupi untuk kelihatan lembab dan tidak kering.

10. Mencegah keletihan dan pening kepala Sememangnya terdapat banyak sebab mengapa seseorang itu cepat letih atau pening kepala. Namun, jangan anda tak tahu kekurangan air dalam badan juga (dehydration) merupakan faktor utama mengapa seseorang itu pening kepala atau keletihan. Sekiranya anda pening kepala dan berjumpa doktor, soalan pertama yang doktor akan ajukan pada anda ialah, “Hari ini ada minum air masak tak? Berapa kali?”